Huis zelfstandig verkopen zonder makelaar

Één vaste prijs
Binnen één dag geregeld
Door heel Nederland

Inleiding

Overweeg je om je huis te verkopen, maar ben je terughoudend vanwege de kosten en het gedoe met een traditionele makelaar? Dan hebben we goed nieuws voor je! Bij Rivolta Vastgoed bieden we een kosteneffectieve oplossing om je huis ‘zonder makelaar’ te verkopen. In de praktijk betekent dit dat je niet ‘alles’ in het verkoopproces zelf hoeft te doen, dus met minimale inzet. In deze blog bespreken we meer in detail waarom verkopen zonder traditionele makelaar een slimme zet kan zijn en hoe Rivolta Vastgoed je daarbij kan helpen. 

Waarom je huis zonder traditionele makelaar verkopen?

1. Kostenbesparing: traditionele makelaars rekenen vaak een aanzienlijke courtage, die kan oplopen tot duizenden euro's. Door je huis zonder makelaar te verkopen, bespaar je deze kosten en maximaliseer je je winst.

2. Controle: als verkoper behoud je de volledige controle over het verkoopproces. Je bepaalt zelf de verkoopprijs, onderhandelt direct met potentiële kopers en hebt de vrijheid om je eigen strategie te volgen.

3. Flexibiliteit: zonder tussenkomst van een makelaar ben je flexibeler in het plannen van bezichtigingen, onderhandelingen en het afhandelen van administratieve zaken.

Waarom kiezen voor Rivolta Vastgoed?

1. Professionele ondersteuning: hoewel je ervoor kiest om zonder makelaar te verkopen, betekent dit niet dat je er alleen voor staat. Bij Rivolta Vastgoed bieden we professionele ondersteuning en begeleiding gedurende het hele verkoopproces.

2. Juridische expertise: als juridische experts op het gebied van vastgoed beschikken we over uitgebreide juridische kennis om ervoor te zorgen dat het verkoopproces soepel verloopt en dat al je juridische vragen worden beantwoord.

3. Maatwerkoplossingen: we begrijpen dat elke verkoop uniek is. Daarom bieden we maatwerkoplossingen die zijn afgestemd op jouw specifieke behoeften en voorkeuren.

Hoe werkt het?

1. Gratis waardebepaling: We beginnen met een gratis waardebepaling van je woning, zodat je een realistisch beeld krijgt van de marktwaarde en verkoopmogelijkheden.

2. Professionele presentatie: we zorgen voor een professionele advertentie van je woning op alle relevante platforms waaronder Funda en Pararius. We zorgen ervoor dat de woning wordt ingemeten. We vragen je om zelf een mooie advertentie tekst te schrijven en foto’s van de woning aan te leveren. Indien je dit niet wilt, kunnen wij dit ook verzorgen.

3. Onderhandelingen en afhandeling: we begeleiden je bij de onderhandelingen met potentiële kopers en verzorgen de volledige afhandeling van het verkoopproces, inclusief het opstellen van de koopovereenkomst en de juridische afhandeling.

Wij bieden zodoende een verkooppakket aan dat ervoor zorgt dat je als woningverkoper zoveel mogelijk zelf kunt doen en alle moeilijke en vervelende taken aan ons overlaat.  

De prijs van dit pakket bedraagt: 1750,- (inclusief btw). Wij vragen om een aanbetaling van 250,- (inclusief btw) voor de opstartkosten. 

Wij leveren in dit pakket de volgende diensten: 

  • Opname van de woning (inmeten woning conform NEN2580);
  • Prijsindicatie van de woning;
  • Uitgebreide verkoopinstructie; 
  • Plaatsing woning op onze website en andere woningplatformen (Funda en Pararius);
  • Marketingpakket (inclusief verkoopbord); 
  • Indien gewenst, onderhandelen wij over de prijs en de voorwaarden met de koper;
  • Juridisch advies met betrekking tot vastgoed (en personen- en familierecht);
  • Koopovereenkomst opstellen;
  • Begeleiding en doorverwijzing overdracht bij de notaris; 
  • Klantenservice (bieden van ondersteuning en hulp).

Bij dit pakket vragen wij van jou om het volgende te doen (en/of aan te leveren):

  • Zelf een verkooptekst te schrijven (voor Funda en onze website);
  • (Professionele) foto’s (en indien gewenst een video);
  • Zelf de bezichtingen regelen; 
  • Zelf de eindinspectie verrichten. 

Belangrijk om te weten!

Wij geven altijd advies over de koopprijs. Een taxatie is daarentegen bij de verkoop niet verplicht. Indien je een officiële taxatie wilt dan kunnen wij dit voor jou regelen. De kosten hiervoor bedragen € 600,-. 

Bij de verkoop is het verplicht om een energielabel te overhandigen. Indien je dit niet hebt, kunnen wij dit voor jou regelen. De kosten hiervoor bedragen gemiddeld € 300,-. Dit hangt af van de grootte van de woning. Neem contact met ons op voor meer informatie. 

Mocht je toch extra diensten willen afnemen, maar géén ander pakket willen dan kunnen wij tegen betaling extra diensten voor jou verrichten. Neem via deze link contact met ons op voor meer informatie, of bel ons 085-4000465 (ook via Whatsapp).

Contactformulier
#replace title#